Az egész csak szervezés kérdése 1. rész

Azoknak akiknek már vannak gyermekeik, valószínűleg azonnal tudnak majd azonosulni ezzel a vicces, de lényegbemarkoló cikkel. Egy család napjainak a megszervezése olykor nem is olyan egyszerű, mint ahogy azt egy külső szemlélő látja. Szerzőnk, Anna Supol írásából nem csak hasznos információkhoz juthatunk, de azt is megtudhatjuk hogyan kezelhetjük a mi kis családunk által gerjesztett káoszt nyugodtan, higgadtan, női mivoltunkat abszolút megőrizve

0
1103

Reggeli rutin

Egy kaotikus reggel az egész napra rányomja a bélyegét, úgyhogy az „úristenelaludtunk”, „elfogunkkésni” és a „mármegintnemtalálomazoknimpárját” helyett alakítsunk ki egy reggeli rutint, ahol mindennek megvan a maga helye, ideje és miértje.

[sc name=”kiemeles1o”] Próbálj meg minden nap ugyanabban az időben felkelni![sc name=”kiemeles1z”]

  1. Miért?

Ez a szokás segít beállítani a belső biológiai órádat, hiszen mint minden órát, ezt is át lehet programozni, át lehet állítani. Ennek segítségével sokkal energikusabb leszel egész nap (persze nem azonnal). Érdekességként meg tudod figyelni, hogy hány nap alatt áll át a szervezeted.

[sc name=”kiemeles1o”]Állítsd be az ébresztődet például reggel 7 órára MINDEN NAP![sc name=”kiemeles1z”]

Igen, igen. Minden nap! Nincs csalás! Egy idő után hozzászoksz a reggel 7 órai keléshez, és még az óracsörgés előtt fel fogsz ébredni. Tuti tippként tedd meg magadnak azt a szívességet, hogy ébresztőnek nem valami macskanyávogást vagy heavy metal zenét raksz be, ami miatt legszívesebben kalapáccsal vernéd szét a készüléked. Ébredj valami kellemesebb dallamra, ami fokozatosan gyorsul.

  1. Hagyj magadnak egy kis időt az ágyban, nem kell rögtön kipattanni!

Miért?

Senki sem szereti stresszesen indítani a napját, úgyhogy csigavér. Legyen egy kis időd magadra, mielőtt beindul az aznapi pörgés. Mindannyian mások vagyunk, így lehet, hogy neked nem jönne be az én reggeli „rituálém”, de én szeretem azzal kezdeni a napom, hogy hálát adok minden jóért az életemben amit eddig elértem. Legyen itt szó családról, munkáról, sikerekről (a legkisebbtől a legnagyobbig), egyszóval mindenről. Ezt le is szoktam írni a Naptáramba (azért nagybetűs, mert az én Naplóm, személyi asszisztensem, lelki szemetesládám, ötletmorzsáim gyűjtőhelye, egy külön egyéniség), hogy méginkább vizualizáljam ezeket. Ezután meghallgatok egy 5-6 perces motivációs kis szösszenetet. Itt nem arra kell gondolni, hogy lemegyek alfába és folyamatosan mormogok magamban, hogy OMMMMMMM. Nem, nem.

Füllhallgató be, katt a jútyúbra (Youtube) ahol millió meg egy ilyen rövid videó van (vagy ha már vannak kedvenceid akkor célirányosan azt a videót indítsd el), szem becsuk, mély levegő ki-be, és máris totál lazulás van.

 [sc name=”kiemeles1o”]Majd készítek egy finom kávét magamnak, és amíg a család alszik én felkészülök a napra.[sc name=”kiemeles1z”]

Leírom a legfontosabb teendőimet aznapra, illetve megtervezem, hogy ki-mikor-hogy-merre-meddig. Ha marad még egy kis időm, mielőtt felkelnének az aprólékok, gyorsan tornázok egy kicsit. (Vannak napok, amikor mindez egy órával korábbra csúszik, mert akkor egy órát a szemközti kondiban töltök.)

  1. Vesd be az ágyad!

Miért?

Egy rendesen bevetett ágy rögtön egy tisztább és rendezettebb szoba hatását kelti, arról nem is beszélve hogy a nap végén jobban esik az embernek egy ilyen ágyba bújni, mint egy kaotikusba. Nem kell rögtön megcsinálni, hisz az sem árt ha egy kicsit kiszellőzik, úgyhogy nyugodtan menj és intézd el a fürdőszobai teendőidet, de legyen mindig két perced hogy megigazítod az ágyadat, mielőtt elkezdődik a napod.

 Egyél, igyál!

Miért?

Ne kezd a napod üres gyomorral! Gondolj a vércukrodra, a bifidusz esszenziszedre, meg a cuki kis bélbolyhocskáidra. Nem hiába mondják az okosak, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés, hisz kell az energia, hogy jól induljon a napod.

[sc name=”kiemeles1o”]Nem kell a kifogás, hogy „Jaj, de én nem szoktam reggelizni, mert nincs időm!” Szokjál rá![sc name=”kiemeles1z”]

Legyen rá időd, hogy legalább egy vajas kenyeret kensz magadnak, vagy egy banánt elmajszolsz. Kezd valami gyorsan elkészíthetővel, de sose hagyd ki a reggelit.

Ha már eszel, igyál is, hisz fontos a hidratálás. Órákon át lehetne taglalni, hogy mire is jó a víz, miért is kell a szervezetednek a megfelelő mennyiség, bla-bla, úgyhogy csak hidd el, hogy ártani nem árthat neked, és igyál vizet!

  1. Vedd be a pirulkáidat!

Miért?

Ha naponta gyógyszereket, vitaminokat szedsz, akkor célszerű azokat mindig ugyan abban az időben bevenni. Egyrészről azért, mert vannak olyan dilibogyók, amiknél a hatás érdekében oda kell figyelni az időzítésre, másrészről, így kevesebb az esélye annak, hogy napközben, a sarki boltban csapod homlokon magad, hogy: „Hú vazze, nem vettem be őket!”

  1. Pakolj el a mosogatóról!

Miért?

Az esti rutin részeként mi mindig elmosogatunk, így mindennek bőven van ideje megszáradni reggelig. A napot viszont szeretem tiszta felülettel, tiszta konyhával indítani, úgyhogy gyorsan a helyére pakolok mindent.

  1. Ha elmész, hagyd úgy az otthonod, ahogy később találni szeretnéd!

Miért?

Nincs is annál jobb, mint egy tiszta és rendezett házba hazaérkezni. Nem igaz? Persze ha jobban szereted a káoszt, és azt, hogy csak bozótvágóval tudsz eljutni a kanapédig a nap végén, mert akkora a rumli, hát legyen. Én annak a híve vagyok, hogy menet közben elpakolok magam után (meg a férjem és két gyerek után), így sosem halmozódnak fel a dolgok és néhány perc alatt minden a helyére kerülhet.

  1. Töltsd meg a mosógépet!

Miért?

Egy négytagú családként előfordul nálunk, hogy hamarabb megtelik a szennyes kosár, mint hogy kettőt pislognék, pláne hogy Egyeske majdnem 4 éves, és mágnesként vonzza a koszt. Ketteske meg a maga  1 évével többször vált ruhát egy nap mint ahány hónapos. Reggelente mindig megpakolom a mosógépet, és beprogramozom, hogy akkortájt járjon le a mosás, amikor lesz időm kiteregetni. Ha például nem vagyunk otthon aznap, akkor kikalkulálom, hogy kb. mikorra érünk haza, és asszerint indítom el a masinát.

  1. Készítsd el az aznapi ruhákat, táskákat!

Miért?

Nincs is „jobb” mint a reggeli rohanás…de van! A reggeli nyugodt, szervezett és rendezett készülődés. Ez az „előkészülősdi” néha az esti rutinunk része, néha a reggelié, mikor hogy jön ki a lépés. Mivel én legtöbbször órákkal korábban felkelek mint a gyerekek vagy a férjem, így van időm kipakolni az aznapi ruhákat. Persze sokszor nem érek vele semmit, mert Egyeske mostanában maga szereti összeválogatni a ruháit.

[sc name=”kiemeles1o”]Így sokszor a pizsamára húzott gumicsizma, fürdőköntös, baseballsapka és esernyő a nyerő kombináció.[sc name=”kiemeles1z”]

Miután lebirkóztam, és nyilvános megjelenésre alkalmas ruhát erőszakoltam rá, jöhet Ketteske. Mivel Ő beleszólni még nem tud a dolgokba, ezért a fizikai erejét veti be az öltözködés ellen. Ezután ha ovis napunk van, akkor lecsekkolom a táskákat, hogy minden meg van-e és indulásra készen az ajtó közelébe készítem. Ha viszont családi kirándulós napunk van, akkor az útravalókat (na meg a fél házat) pakolom össze, hogy minden készen legyen mire indulni kell.

Advertisement

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here